Portál.cz > Knihy > Knižní novinky

Knižní novinky

Komunikace v problémových situacích e-shop

Sperry, Rachel, 20.10.2016

s dítětem v MŠ
Kniha nabízí dospělým tipy, jak pozitivně reagovat na každodenní náročné situace a problematické chování dětí ve věku od tří do osmi let. Přehledným způsobem provází učitele i členy rodiny jednotlivými kroky, jejichž zapamatování usnadňují piktogramy a obrázky. Během čtení si můžete zapisovat své úvahy a procvičovat si své reakce podle příslušných kroků nad fotografiemi problematických situací.
Dospělý s dítětem mluví o jeho pocitech, o hranicích a chování, které se od něj čeká. Pomocí otázek ho vede k tomu, aby samo našlo řešení, a nabízí tipy a nápady, které mohou pomoci.
Rachel Sperry vystudovala magisterský obor sociální práce. Specializuje se na práci s malými dětmi a věnuje se rozvíjení jejich psychické odolnosti. Působila jako učitelka v mateřské škole pro děti s poruchou sluchu a v současné době pracuje v centru, které se zabývá duševním zdravím dětí.

Kniha v e-shopu

Spirituální výchova v rodině e-shop

Říčan, Pavel; Janošová, Pavlína, 14.10.2016

Co radí psychologové?
Toto je knížka pro rodiče, kteří chtějí pro své děti něco víc. Víc než aby byly zdravé, úspěšné a šťastně si užívaly všeho, co nabízí naše doba. Pro rodiče, kteří nechtějí, aby děti byly pouhými konzumenty této hojnosti, ale chtějí, aby hledaly smysl svého života v opravdových, upřímných a citově bohatých lidských vztazích, kteří chtějí děti soucitné, připravené pomáhat druhým, hledače pravdy o světě, ve kterém budou žít, i pravdy o sobě, o vlastním nitru, o osobním poslání, které na ně čeká. Děti, které budou mít pro co žít. Toto a ještě o dost víc znamená spiritualita. Spirituální výchova nepředstavuje nějakou zvláštní rodičovskou aktivitu. Jde o celé rodinné soužití, sváteční, i to nejvšednější. Smyslem této knížky není poskytnout kompletní návod, tím méně nějaký „jedině správný a závazný“ návod. Jejím hlavním cílem je pomoct čtenáři vidět spirituální smysl toho, co se v rodině děje, a to v detailech a situacích, které jsou často v rukou vychovávajících.
Prof. Pavel Říčan je známý profesor pedagogické psychologie, odborník v psychologii osobnosti, v klinické psychologii a v psychologii náboženství. Původním vzděláním je teolog. Je mj. autorem knih knihách Cesta životem (Portál 2004) a Psychologie náboženství a spirituality (Portál 2007).
Doc. Pavlína Janošová je pedagogická psycholožka, absolventka Husitské teologické fakulty, kde v současné době také působí. Zároveň se jako badatelka Psychologického ústavu Akademie věd věnuje problematice školní výchovy.

Kniha v e-shopu

Závist, žárlivost a jejich smysl e-shop

Kast, Verena, 14.10.2016

Závist a žárlivost představují společensky zakázané pocity. Proto se je snažíme potlačovat nebo promítat na druhé. Verena Kastová je přesvědčena, že se tím připravujeme o skvělou příležitost, jak rozvíjet svůj potenciál a uvědomit si vlastní hranice. Závist a žárlivost totiž ohrožují naši sebehodnotu a izolují nás. Společně s nimi potlačujeme vlastní tvořivost. Utlumujeme svou energii.
Autorka se zabývá tím, jak tyto pocity vznikají a přitom rozebírá teorii Melanie Kleinové. Popisuje různé mezilidské interakce (například rivalitu mezi sourozenci). Hledá příčiny závisti a žárlivosti (třeba ve strachu z opuštění). Nabízí terapeutické možnosti a dává podněty, jak se závistí a žárlivostí zacházet.
Kniha je dalším z autorčiných pokusů najít skrytý smysl ve zdánlivě ryze negativních emocích.
Verena Kast vystudovala filozofii a psychologii, působí jako analytička ve švýcarském St. Gallenu a přednáší na institutu C. G. Junga v Curychu. Do roku 1998 byla předsedkyní Mezinárodní společnosti pro analytickou psychologii. Je autorkou řady knižních titulů. V nakladatelství Portál vyšly její knihy Imaginace jako prostor setkání s nevědomím (1999), Krize a tvořivý přístup k ní (2000), Dynamika symbolů (2000), Otcové–dcery, matky–synové (2004), Hněv a jeho smysl (2010), Touha po druhém (2011), Úzkost a její smysl (2012), Sny (2013), Truchlení (2015).

Kniha v e-shopu

Moudrost vyznání víry e-shop

Grün, Anselm, 7.10.2016

Nová kniha Anselma Grüna se věnuje výkladu křesťanského vyznání víry. Objasňuje slova, která stojí v základu křesťanského pohledu na svět. Díky srozumitelnému jazyku vede věřící i nevěřící k poznání toho, jaké věroučné, existenciální i terapeutické významy se skrývají za 1700 let starými formulacemi vyznání. Grün rozebírá každé slovo či verš kréda a velmi jasně a srozumitelně, přitom ale bez větších zjednodušování, vykládá historické souvislosti vzniku daného verše a jeho křesťanský teologický význam. Přidává ale vždy i určitý obraz, který daný verš obsahuje a jenž pak používá v terapeutickém smyslu. Pomocí slov vyznání vede čtenáře k ústředním tajemstvím křesťanské víry, která vztahuje ke zkušenosti člověka jako takového, a nechává ho, aby se tímto tajemstvím nechal oslovit. Vyznání pro něj není jen výpověď o Bohu, ale též výpověď o člověku obecně a jedinci zvlášť.
Anselm Grün je benediktinský mnich, žije a pracuje v německém opatství Münsterschwarzach, kde píše a vydává knihy, vede poradenskou službu a je ekonomem kláštera. V Portále vyšla řada jeho knih, mj. Deprese jako šance, Důvěřuj sobě, Život je teď, Vyhoření, Zastavení mého života nebo Kořeny .

Kniha v e-shopu

Formativní hodnocení ve výuce e-shop

Starý, Karel, Laufková, Veronika a kol., 7.10.2016

Publikace se zabývá formativním hodnocením ve škole. Jedná se o kvalitativní hodnocení, jehož účelem je přinést žákům užitečnou informaci o jejich aktuálním stavu vědomostí a dovednostní s cílem zlepšit jejich výsledky a naučit žáky přijímat hodnocení jako přirozenou součást života.
Kniha si klade za cíl zorientovat čtenáře v aktuálních trendech hodnocení žáků a tématech, jako je stanovování kritérií hodnocení, poskytování zpětné vazby, práce s chybou, rozvoj sebehodnocení a vrstevnického hodnocení. Ve srovnávacím kontextu poukazuje na hlavní cesty rozvoje formativního hodnocení a na možnosti jejich využití při zvyšování kvality výuky na českých školách.
Teorie je doplněna ukázkami s konkrétními nástroji a technikami formativního hodnocení, příklady z praxe a autentickými výroky učitelů a žáků. To vše by mělo pomoci převést teoretické poznatky do každodenní praxe.
Karel Starý působil jako učitel češtiny a dějepisu na základní škole a na gymnáziu. V současnosti pracuje na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání. Tématu školního hodnocení se dlouhodobě věnuje jak výzkumně, tak pedagogicky v kurzech pro studenty učitelství i učitele z praxe.
Veronika Laufková vystudovala učitelství českého jazyka a literatury a základů společenských věd a doktorské studium v oboru pedagogika. Působí jako odborná asistentka na katedře české literatury a jako výzkumná pracovnice Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání na Univerzitě Karlově, Pedagogické fakultě.

Kniha v e-shopu

Všechny novinky

Stránka: 4/17
 2 3 4 5 6